miercuri, septembrie 19, 2007

CASARABASSA - Petrişor Ciorobea


Monolog imaginar


Casarabassa nefiind o anume ţară a lumii, poate exista oriunde în Univers!

Casarabassa neexistând într-un anume timp, poate exista în orice timp!

Casarabassa poate fi: o femeie, un bărbat, o casă, un oraş, o idee fixă, un ţinut, o boală perfectă, un gest, o pretenţie, o calamitate, o detenţie, un bob de nisip, nimic?



Uvertură stranie
sau incredibilă confesiune

De când veghez la intrarea în această aşezare, despre care nu ştiu aproape nimic, viaţa mea este o permanentă aşteptare a celor care trebuie să vină.
Şi pentru că aici am, de foarte puţine ori, ocazia să vorbesc cu cineva, m-am obişnuit să gândesc. Astfel, treptat, gânditul a devenit pentru mine un substitut al vorbirii. Şi nu mi se pare nimic anormal în aceasta. Când vorbeşti gândind este ca şi cum ai juca şah cu tine însuţi. Unii m-au compătimit, apreciind că este nesănătos să vorbeşti gândind, dar părerea lor nu mă deranjează, de vreme ce ştiu că nu au dreptate. Nesănătos este să gândeşti vorbind, nu să vorbeşti gândind.

(Din romanul ficţional "CASARABASSA", Editura CORVIN, Deva, 1997)

Niciun comentariu: