sâmbătă, septembrie 01, 2007

TOAMNĂ DEVEANĂ - Marinela Şerban

Am putea face orice dar
astăzi o să lipim afişe
-plăcute trupului-
cu începutul toamnei
care a intrat zâmbind în oraş
s-a îndreptat spre cetate
ca să se pieptăne galben-auriu
pe deasupra noastră

va trece seară după seară
eu tot poeme am să scriu despre
chilioara din clpot în care
dospesc visele preaînalte
despre punţile netezi dintre
sentimentele ştrengăreşti
frumoase care te duc la pierzanie
oricât te-ai ruga la îngeri

fără a încurca oamenii între ei
îmi deschid inima şi înaintez
şi mi-s dragi atunci când se-ndură
să-şi lase himerele în grija uitării
şi să se bucure că Dumnezeu
face planuri mai mult de mântuire
decât de apocalipsă

mă plimb îmbrăcată
într-o cămaşă de culori pastelate
cuminţi cum tu nu-ţi doreşti
- iar ai să te alegi cu firimituri -
alături de Teo Trubadurul,
chitaristul oraşului,
care-mi face inima
-bob cu bob,
strugure-
în văzul lumii

paşii mei devin neîndemânatici
gândurile mă iau de la capăt
fără să-mi asculte psalmii de sub frunte
şi mă tem că biografia zilei se va termina
într-un pahar cu vin
că prea e toamna
îmbrăcată de banchet

Niciun comentariu: